Czy wynajem biura można wliczyć w koszty?
Wynajem biura, aby był opłacalny finansowo, nie powinien przekraczać zysków. Dlatego warto je na bieżąco obserwować i ewentualnie redukować. Co prawda niektórych wydatków nie można uniknąć – rachunki za prąd, ogrzewanie itd. Koszty w trakcie wynajmu biura zależą od wielu czynników, np. wyposażenia pomieszczenia czy jego wielkości. Na szczęście uzasadnione wydatki można wliczyć w koszty. Jakie dokładnie?
Jakie koszty wynajmu biura można wliczyć w koszty?
Zdecydowaną większość wydatków na biuro można uwzględniać w kosztach uzyskania przychodu, jednak nie wszystkie z nich. Odliczyć można tylko takie, których poniesienie jest konieczne do prowadzenia działalności, a nawet miały wpływ na otrzymany przychód. Dla każdej firmy mogą to być inne koszty. Można odpisać przede wszystkim cenę samego wynajmu biura – czynsz. Aby jednak było to możliwe, konieczne jest posiadanie umowy z wynajmującym, gdzie określona jest wysokość opłaty i jej składowe. Wynajem biura wymaga precyzyjnego określenia w umowie sposobu rozliczania się.
Przeczytaj również: Jak odpowiednio dobrać biuro do rodzaju prowadzonej działalności?
Jak zaksięgować wynajem biura?
Do kosztów wynajmu biura wlicza się cztery opłaty: czynsz podstawowy, opłaty dodatkowe, opłaty za media i kaucja. Czynsz podstawowy to ustalona pomiędzy osobą wynajmującą a najemcą kwota za sam lokal. W skład opłat dodatkowych wchodzą koszty eksploatacyjne powiązane z obsługą oraz należności za media, np. prąd, woda czy Internet. Kaucja to z kolei kwota zwrotna, którą wpłaca się przed wynajęciem, w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń. Czynsz podstawowy może zostać w całości zaliczony jako cena uzyskania przychodu w księdze przychodów i rozchodów. Koszty eksploatacyjne nie stanowią przychodu dla wynajmującego i są oddzielone od czynszu. Jako koszty uzyskania można jednak uwzględnić media, które są niezbędne do prowadzenia firmy. Kaucja nie stanowi kosztu definitywnego i nie ma możliwości jej zaksięgowania jako wartości uzyskania przychodu.
Wynajem biura – komu powierzyć?
Aby wynajem biura przebiegał bezproblemowo, warto korzystać z usług renomowanych firm oferujących wynajem powierzchni, które dbają o różnorodność swojego asortymentu. Atrakcyjne biura oferuje m.in. wynajem powierzchni EKO-INVEST, gdzie zadowolenie Klienta zawsze jest najważniejsze. Specjaliści proponują lokale, z których można skorzystać przez wybrany przez siebie czas. Dogodna lokalizacja i wysoki standard pomieszczeń sprawiają, że oferta jest bardzo korzystna.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana