Na czym polega administracja nieruchomości?
Administracja nieruchomości to poważna sprawa. Powinna się nią zająć wykwalifikowana osoba. Administrator budynku odpowiada między innymi za kontrolę techniczną, umowy z firmami na przykład sprzątającymi czy załatwianiem spraw lokatorów. Powinien także znać przepisy prawne. Dlatego dowiedz się, jak wygląda administracja nieruchomości i co się na nią składa!
Czym jest administracja nieruchomości?
Zarządzanie nieruchomościami wiąże się z wieloma obowiązkami. Do najważniejszych zadań specjalisty zalicza się ochrona mienia na terenie obiektu oraz zadbanie o bezpieczeństwo i wygodę lokatorów. Administrator budynku zajmuje się kierowaniem sprawami danego budynku oraz związanymi z tym zadaniami. Remonty czy awarie to główne sprawy, jakimi się zajmuje. Oprócz tego w skrócie zajmuje się dbaniem o księgowość i finanse. Dlatego administrator nieruchomości powinien znać przepisy prawne odnośnie do nieruchomości i odpowiadające za regulację zarządzania budynkami.
Przeczytaj również: Czym zajmuje się prawnik w sprawach wspólnoty mieszkaniowej?
Z czego się składa administrowanie nieruchomością?
Administracja nieruchomości w Warszawie lub innym mieście polega na załatwianiu bieżących spraw. Wiążą się one z obsługą lokalu. Sprowadzają się one do rejestracji, zgłaszania lub usuwania awarii, jak również utrzymywania czystości czy porządku. Inaczej niż administracja biura, administrator ściąga czynszowe należności od członków mieszkaniowej wspólnoty. Poza tym do jego obowiązków zaliczają się między innymi wydawanie zleceń oraz nadzorowanie przeglądów w obiekcie. Administrator współdziała w zgodności z interesem zarządcy wspólnoty. Prowadzi poza tym księgi rachunkowe oraz książki obiektu budowlanego. Poza tym prowadzi bieżącą dokumentację techniczną obiektu administracyjnego. Prowadzi aktualny spis wszystkich lokatorów. Odpowiada także za organizację zebrań wspólnoty mieszkaniowej i kontroluje naprawy czy prace konserwacyjne. Monitoruje na bieżąco i kontroluje stan techniczny obiektu. Zleca specjalistom utrzymanie czystości, porządku czy odśnieżania oraz kontroluje umowy związane z dostarczaniem do obiektu prądu czy wody.
Czy administracja nieruchomościami oznacza zarządzanie?
Jak się okazuje, administracja nieruchomościami jest węższą dziedziną i nie tak złożoną usługą jak zarządzanie. Administrowanie polega na standardowych zadaniach, które wiążą się z ogólną opieką nad obiektem. W związku z tym administrator zajmuje się sprzątaniem, kontrolą awarii i ich likwidacji czy pobieraniem opłat czynszowych. Prowadzić może również korespondencję. Natomiast zarządzanie jest bardziej złożone. Zarządca przygotowuje i nadzoruje dokumentację. Jest uprawniony do prezentowania interesów właściciela czy wspólnoty mieszkaniowej. Nie mieści się to w uprawnieniach administratora. Ponadto przygotowuje projekty uchwał czy wydaje opinie już opracowanym i przyjętym przez wspólnotę.
Administracja nieruchomości – podsumowanie
Z firmy zajmującej się administracją nieruchomości w Łodzi czy innym mieście warto skorzystać, gdyż umożliwia to przeprowadzanie pod nadzorem przeglądów technicznych, a więc budowlanych, pożarowych czy gazowych. Oprócz tego prowadzą Księgi obiektu budowlanego, sprawdzają prace remontowe czy pomagają w otrzymaniu odszkodowania, gdy dojdzie do szkody na obszarze obiektu. Zabezpieczają także mienie na terenie budynku oraz odpowiadają za zdrowie i życie osób, które w nim przebywają.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana